Projekt ERASMUS
Vyhodnotenie projektu
Be Creative, Be innovative, Be a new generation Teacher
Na základe schválenia projektu Erasmus+ sa vyučujúce anglického jazyka zo ZŠ na Ulici pionierov zúčastnili na vzdelávacom pobytovom kurze v Kent Univezity v Canterbury UK. Mgr. Lucia Hanuštiaková absolvovala kurz pre Metodológia a angličtina pre primárne vzdelávanie. Počas tohto kurzu si rôznymi formami a metódami osvojovala aktivity, ktoré je možné využiť v praxi, pri vyučovaní anglického jazyka v 1.-4. ročníku. Denne absolvovala 6 vyučovacích hodín spoločne s učiteľmi z rôznych krajín sveta: Turecko, Čína, Maďarsko, Holandsko, Poľsko, Bulharsko. V anglickom jazyku si každý deň vymieňali dlhoročné skúsenosti z praxe a rozvíjali si tak komunikačné zručnosti. Tento kurz absolvovala pod vedením skúsenej lektorky didaktiky anglického jazyka pre primárne vzdelávanie Stefanie Ballotto, docentky Univerzity v Udine. Vzdelávanie obohacovalo aj stretnutie a výučba iných lektorov, ktorí sa zameriavali na dramatizáciu, metódy a formy vyučovania v materských a základných školách, hudba vo vyučovaní a pod. Počas večerných hodín sa učitelia stretávali na spoločných podujatiach, kde si vzájomne vymieňali svoje denné postrehy. Súčasne počas pobytu sa učiteľka oboznamovala s kultúrou tejto krajiny, históriou a zvykmi a navštívila niekoľko pamiatok. Po návrate na Slovensko je motivovaná do ďalšej práce s deťmi a pripravená podeliť sa so získanými skúsenosťami v kruhu učiteľov anglického jazyka.
PaedDr. Tímea Donová a PaedDr. Andrea Kerekešová absolvovali metodické vzdelávanie pre sekundárne vzdelávanie v oblasti výučby anglického jazyka. Kreatívna metodológia, ako samotný názov kurzu prezrádza, bola hlavnou témou dvojtýždňového intenzívneho metodického tréningu, ktorý bol vedený skúsenou a uznávanou lektorkou Mojcou Belak, docentkou Univerzity v Ľubľane. Metódy a formy práce boli zamerané na rozvoj všetkých jazykových zručností, ktoré je potrebné zdokonaľovať / prehlbovať u študentov pri osvojovaní si cudzieho jazyka. Popri celodennej konverzácii v anglickom jazyku si pedagógovia rozšírili odborné vedomosti i v oblasti psychológie a venovali sa teóriám ako je „Problem solving“ – De Bono Hats, Neurolinguistic Programming, Choice Theory, Transactional Analysis. Okrem zlepšenia odborných kompetencií sa semináre zameriavali aj na témy ako sú Európska dimenzia, multikulturalizmus, národné stereotypie, globalizácia. Nakoľko osvojovanie si cudzích jazykov súvisí i s poznávaním kultúry a histórie daného národa, popoludňajšie a večerné workshopy umožňovali účastníkom nahliadnuť do sveta hudby, tancov, historických pamiatok, divadelných predstavení, literatúry anglicky hovoriacich krajín. Peter Dyer, odborník v oblasti dramatizácie a profesionálny tréner hercov a divadelných zručností, pôsobiaci v Austrálii i Paríži, prezentoval dôležitosť prítomnosti improvizácie a dramatizácie v jazykovej výučbe. Participantmi metodického tréningu boli učitelia z rôznych kútov sveta pôsobiaci na rôznych úrovniach vzdelávania a tak pedagógovia mali možnosť rozšíriť si i medzinárodné a medzi kultúrne obzory. Po návrate do každodennej pedagogickej praxe sú o to viac motivovaní odovzdať nadobudnuté skúsenosti, vedomosti a naďalej vyhľadávať možnosti ďalšieho profesionálneho a osobnostného rozvoja.
Touto cestou by sme chceli poďakovať vedeniu našej školy za podporu a spoluprácu počas trvania projektu a zaželať všetkým kolegom a nie len „jazykárom“ chuť a odhodlanie nielen odovzdávať vedomosti, ale aj pracovať na vlastnom ďalšom neustálom zdokonaľovaní a vylepšovaní profesijných kompetencií.
PaedDr. Tímea Donová, Mgr. Lucia Hanuštiaková, PaedDr. Andrea Kerekešová