Vážení rodičia, milí žiaci.
Od 16. do 20. októbra bude prebiehať zber papiera. Papier môžete doniesť počas celého týždňa v čase od 7:00 do 7:45 k bočnému vchodu – vstup do školskej kuchyne.
Ďakujeme
Vážení rodičia, milí žiaci.
Od 16. do 20. októbra bude prebiehať zber papiera. Papier môžete doniesť počas celého týždňa v čase od 7:00 do 7:45 k bočnému vchodu – vstup do školskej kuchyne.
Ďakujeme
V piatok 6. 10. sme si vyučovanie v škole spríjemnili pohodlným oblečením.
Zistili sme, že aj tepláky môžu byť súčasťou skvelého outfitu.
Posúďte sami !
V piatok 13teho nemusí byť deň vždy len katastrofa! Na našej škole zažijeme zábavu a parádny deň.
Vybrať si ideálne jablko nie je jednoduché. Líšia sa vôňou, chuťou, výzorom, ale hlavne uhlíkovou stopou, ktorú počas prepravy vytvárajú. Mnohé odrody jabĺk sú vyšľachtené na konkrétny účel – napríklad na priamy konzum, výrobu nápojov alebo koncentrátov, uskladnenie na zimné mesiace.
Aké jabĺčka máte najradšej?
1. Odfoť svoju obľúbenú odrodu jablka.
2. Pridaj na fotku, akú pestovateľskú históriu má tvoje obľúbené jablko - odkiaľ pochádza – je z vašej záhrady, od domáceho pestovateľa alebo z akej diaľky bolo dovezené na Slovensko?
3. Prines do školy jabĺčko z vašej záhrady a zapoj sa do súťaže o „Najkrajšie jabĺčko“.
Fotky môžete posielať p. uč. Viere Podolinskej na edupage a aj jabĺčka do súťaže. Ďakujeme všetkým.
🤩Na našej škole ZŠ PIONIEROV 1 sme koncom septembra privítali autora detských motivačných kníh, mentora, kouča a učiteľa, Dávida Králika.
🍀Začali sme otázkami od detí. 🍀
Čím ste chceli byť ako dieťa?
Mal som doma takú guľôčku a mne sa veľmi páčilo, že keď som do nej pozeral, tak mi to pripomínalo Povrch Mesiaca, a preto som strašne chcel byť kozmonaut.
Odkiaľ beriete energiu na písanie?
Je to rôzne. Pri Tukanovi som mal osobne veľmi ťažký čas, ako som aj spomínal. Chodil som do lesa, pretože mi mama zomierala na rakovinu a veľa času som s ňou trávil na onkológii. Niekedy je to silná emócia alebo niečo ťažké, čo sa okolo mňa deje a ja sa z toho vypíšem, nie je to potom obsahom tej knihy, ale vypíšem sa z toho.
Aké máte miesto na písanie?
Väčšinou doma v pracovni. Jablko som však písal tak, že hocikedy, keď som cestoval autom a niečo mi napadlo, tak som zastavil, vytiahol počítač a písal. Keď si to predstavíte, tak je to šialené napísať 33 rôznych línií toho istého príbehu. Pamätám si aj, že pri písaní prvej kapitoly Tukana, sme sedeli pred ambulanciou onkológa pred chemoterapiou s mamou a ja som začal písať: „Greg bol tukan...“
Chceli by ste svoje knihy sfilmovať?
Tukana určite a na tom už momentálne pracujem. Či sa to podarí? Vraj je 1-% šanca, ale veľmi by som chcel.
Aký máte názor na e-knihy?
Myslíš čítačky? Nepoužívam ich, mám radšej, keď to šuští.
Kto je Váš obľúbený autor?
Ján Uličarsky, on je aj veľmi dobrý človek.
Tolkien, ktorý napísal Pána Prsteňov.
Douglas Adams, ktorý napísal Stopárov sprievodca galaxiou.
Na ktorého z Vašich učiteľov nikdy nezabudnete?
Na učiteľa Miklóšiho zo 4.triedy na základnej škole, bol zároveň aj inšpektorom. V tom čase sa moji rodičia rozvádzali a doma to bolo ťažké. Bol som skôr slabý žiak. On ako učiteľ chápal, čo sa deje a bolo vidieť, že mu na mne záleží ako na človeku, aj keď si neplním svoje povinnosti dokonale pretože okolnosti doma neboli dobré.
🍀 A teraz sme sa Dávida opýtali my, učitelia, kolegovia z praxe. 🍀
Aký najviac prekvapivý moment si zažil na svojich besedách?
Na besede som čítal príbeh o Ramonovi s malým zobákom, ktorý nie je ústrednou postavou knihy a jeden chlapček sa prihlásil a hovorí: “Dávid, to je čudné. Ty si čítal, že tukan má malý zobák, ale na tom obale ma tukan zobák obrovský.” To čo ma prekvapilo bol prejav kritického myslenia už u takého malého dieťaťa a že sám dokázal identifikovať rozdiely.
Kde čerpáš inšpiráciu pre nové prístupy a modely hodín v škole?
Jeden zdroj je mentoring. Videl som viac ako 10 000 hodín učenia a je to pre mňa obrovský zdroj inšpirácie a nápadov, aj keď to nepoužijem v tom istom znení, ale niečo si z toho vyskladám.
Druhým je, že čítam metodiku Efektívne výukové nástroje.
Tretím je bežný život. Napríklad na jednej biznis škole robili “world caffé”, kde žiaci putovali cez stanovištia a mali tam rôzne podnety z reálneho života. Čiže sa snažím prepájať metódy, štruktúry a spôsoby fungovania z bežného života do vyučovacích hodín v škole.
K akým hodnotám smeruješ pri mentoringu učiteľov a žiakov počas vyučovania?
Mojou základnou hodnotou je “ÚCTA” - s tým pracujem na bežných hodinách a besedách. A hlavnou správou každej hodiny, ku ktorej aj vediem, je ZMYSLUPLNOSŤ. Už dávno “nelietame” na každej hodine. Často pracujeme aj s učebnicou s tým, že vieme prečo to robíme, ja aj žiaci. Otázka od dieťaťa: “Prečo to robíme?” je pre mňa vždy dobrou otázkou!
Dostal si už niekedy kuriózny list od fanúšika alebo antifanúšika?
Mám od fanúšika, aj antifanúšika. Keď som odchádzal z triedy, v ktorej som bol 2 roky triedny učiteľ a veľmi sme sa so žiakmi zblížili a spriatelili, tak som dostal truhlicu s odkazmi. Napríklad pre deti bolo veľmi významným momentom, že som ich nevidel takých, akí sú, ale vždy som sa na nich pozeral, ako na ich najlepšiu verziu, ktorou sa môžu stať. A tak som k nim vždy pristupoval, akoby tou verziou už boli. To im veľmi pomáhalo.
A touto krásnou myšlienkou končíme náš rozhovor Dávida Králika, s ktorým sme sa rozprávali nielen o knihách, ktoré píše, ale aj o živote, úcte a ľudských hodnotách.
Milí žiaci, školský parlament si pre vás na piatok 6.10 pripravil Teplákový deň. Príď do školy oblečený pohodlne a uži si ,,teplákový piatoček.“
V stredu 27.9. sme sa všetky oddelenia ŠKD vybrali na lúku, aby sme si spríjemnili popoludnie púšťaním šarkanov.
Šarkany boli rôzne: malé, veľké, farebné.......
Deti s nimi neúnavne behali a šarkany sa vznášali vysoko.
Odnášali sme si domov pekné zážitky zo slnečného jesenného popoludnia.
vychovávateľky ŠKD
Prvú októbrovú nedeľu odštartovala RTVS cukrársku súťaž Pečie celé Slovensko a my sme mali tú česť privítať jednu zo súťažiacich, maminku nášho prváčika Adamka, Danku Chovančekovú v priestoroch zážitkovej učebne na Pionierke. Prváci sa práve učili o zelenine a nevedeli si predstaviť, že zo zeleniny sa dajú upiecť aj zákusky. Danka ani na chvíľu nezaváhala, priniesla kvalitné domáce suroviny a naučila prvákov piecť špenátové muffiny. Kým sa piekli, žiaci ochutnávali domáci kváskový chlieb z tekvicového pyré , mrkvovú pomazánku a avokádovo-čokoládový krém. Veru, olizovali sa až za ušami.
Týmto sa chceme Danke veľmi pekne poďakovať, že s nami zdieľala svoje cukrárske umenie. A ďakujeme aj Dankinej mamke za krásne zástery , ktoré nám ušila a darovala.
Danka, držíme Vám palce.
Aj takto sa učíme na Pionierke.
#nakazdomkrokuzalezi
#zspionierov
„To chce kľud a nohy v teple.“
Opäť sa zapájame do celoslovenskej výzvy „Ponožkový október" v spolupráci s Diecéznou charitou v Rožňave, ktorej darujeme vyzbierané ponožky.
Už teraz vieme, že sa budú veľmi tešiť z teplých ponožiek ale i my, lebo vieme, že to bude obrovské číslo!
Tak poďme na to!!!
DARUJ: nové ponožky ľubovoľnej farby a veľkosti pre ľudí, ktorí to potrebujú, pretože chceme pomôcť ľuďom prežiť zimu bez domova.
ZAPOJ SA! Každý kto rád pomáha, môže pomôcť! A aj takou maličkosťou môžeme zvýšiť dôstojnosť ľudí bez domova a ich ochranu
ZDIEĽAJ: zdieľaj príspevok na facebooku, aby sa o našej výzve dozvedelo čo najviac ľudí.
Zberné miesto nájdete v našej škole Pionierov 1, na 2. poschodí a ponožky môžete vkladať do škatule označenej
PONOŽKOVÝ OKTÓBER
Ďakujeme!
Počas letných prázdnin sa u nás prerábalo a veru oplatilo sa čakať!
🍀Vynovené priestory školy ,,zážitkovú učebňu“ vyskúšali aj naši prváci a pripravovali si zdravú mrkvovú nátierku, mrkvové muffiny a jablkovo-mrkvový koláčik. 😎
🍀Posúďte sami.
🍀Prvákom sa v našej škole mimoriadne páči. Vďaka postupnému zavádzaniu kurikulárnej reformy na škole sa hravo a zábavne učia životným zručnostiam. 🙃V bylinkovej záhrade spoznávali bylinky a ich využitie, dramatizovali rozprávku o repe a ochutnávali a porovnávali jesenné ovocie. 🤩#nakazdomkrokuzalezi#zspionierov
🍀Aj takto sa dá cvičiť v prírode. Okrem cvičenia, skákania a turistickej vychádzky sme sa pohrali aj s kompasmi. Hľadali sme sever 😄a našli sme ho. A vôbec nám nevadili dažďové kvapky.
😎Štvrtáci áčkari a céčkari s pani učiteľkami. Hanuštiaková, Jochman 🍀
Viac foto na web stránke školy:
#nakazdomkrokuzalezi
#zspionierov
Aj tento školský rok začíname zber gaštanov.
Spoznávame rastliny v „našej zelenej oáze“
Počas vyučovacej hodiny biológie sme s piatakmi pozorovali rastlinné telá bylín a drevín a navzájom sa učili ich základné časti. So šiestakmi sme využili možnosť v skupinkách spoznávať ovocné stromčeky a kríky priamo v našom ovocnom sade a žiaci si vzájomne vysvetľovali v čom sa odlišujú a ktoré znaky majú spoločné. Síce sú naše stromčeky ešte stále mladé, ale priniesli nám opäť úrodu – krásne jabĺčka.
Mgr. Viera Podolinská
Dňa 27.9.2023 sa s deťmi školského klubu detí vyberieme do prírody púšťať šarkany. 🍀🤩
Súčasťou ročného projektu ERASMUS + „Odlišní, ale v srdci rovnakí“, na ktorý získala naša škola grant od Európskej Únie, bola mobilita KA1 pedagogických zamestnancov. V auguste naše angličtinárky absolvovali dvojtýždňové kurzy vo vzdelávacej inštitúcii Executive Training Institute v St.Julians na Malte.
Mgr. Katarína Lengyelová si rozšírila svoje vedomosti v oblasti vyučovania anglického jazyka v 1. cykle ZŠ. Obsahom kurzu pod názvom “The Playground Classroom” bolo získať poznatky o nových metódach a technikách, ktoré pomôžu žiakom hravou formou vstúpiť do sveta jazykov. Dôležitou súčasťou bola aj výmena skúseností, pedagogických informácii a zdieľanie vedomostí medzi angličtinármi z rôznych kútov Európy. Získané skúsenosti bude využívať v priebehu celého vyučovacieho procesu.
PaedDr. Lucia Hanuštiaková si prostredníctvom aktivít v kurze “Fluency and English Language Development” zlepšovala svoje jazykové a komunikačné zručnosti v anglickom jazyku, ktoré by chcela využiť pri vyučovaní cudzieho jazyka , ako aj pri vyučovaní ďalších predmetov: prírodoveda, výtvarná výchova, matematika vo 4. ročníku a v záujmovom krúžku: Angličtina hrou pre 3. a 4. ročník.
Mgr. Danka Balážová si absolvovaním kurzu “Technology Enhanced Learning” okrem jazykových zručností, zlepšila aj svoje zručnosti v oblasti informačno-komunikačných technológií. Vyskúšala si množstvo zaujímavých nástrojov, softwérov a programov, ktoré sú voľne dostupné na webe a vo vzdelávacom procese prepájajú metodológiu a technológie súčasnej doby. V tomto školskom roku by chcela získané vedomosti uplatniť počas vyučovacích hodín Anglického jazyka v 2.,3. a 4. ročníku.
PaedDr. Andrea Kerekešová a Ing. Ingrid Hajdúková absolvovali kurz „CLIL – Methodology and ICT Tools for Teachers working“. Osvojili si aktivity a aplikácie uplatňované pri metóde CLIL, ktorá je zameraná na používanie cudzieho jazyka v iných predmetoch. Vďaka tejto metóde deti majú možnosť rozširovať si svoje komunikačné schopnosti v cudzom jazyku napríklad na biológii, geografii, dejepise, výtvarnej a pod.... V tomto školskom roku sa budeme snažiť uplatňovať túto metódu najmä na prírodovede v IV.B a geografii v VII.A a VII.D.
Absolvované kurzy boli nielen skvelou príležitosťou zlepšiť si jazykové schopnosti, osvojiť si nové pedagogické prístupy, metódy a formy práce, ale i možnosťou vymeniť si skúsenosti s učiteľmi z celého sveta a spoznať kultúru i históriu krásnej Malty.
Za prvé miesto vo výtvarnej súťaži - Návrat na hrad Krásna Hôrka bola ocenená počas letných prázdnin žiačka Melinda Annová zo IV.A triedy.
Blahoželáme našej nádejnej výtvarníčke a želáme jej ešte mnoho skvelých úspechov. 🍀🤩
„Získaj nového priateľa, zaži dobrodružstvo a pomôž mu prekonať jazykovú bariéru!“
V uplynulom školskom roku sa uskutočnil už 6. ročník projektu ROZUMIEME.SI – CSEREGYEREK a naša Pionierka opäť nechýbala! Sedem aktívnych žiačok sa zapojilo do výziev slovensko-maďarskej spolupráce a program vyvrcholil letným táborom v Kokave nad Rimavicou 14.-18. augusta a Simonka, jedna zo 4 účastníčok (Simonka, Saška, Stelka a Sofika zo 7.C), nám ho predstavila takto J
„Po roku online stretnutí a výziev sme mali možnosť stretnúť sa v spoločnom tábore s bohatým programom: boli sme na turistike, spoločne sme varili naše tradične slovenské a maďarské jedlá. Zaujímavé a poučné boli aj tvorivé dielne. Celkovo hodnotím tento tábor za vydarený, myšlienka Cseregyerek sa mi veľmi páči a som rada, že vznikla a snaží sa podporiť deti s maďarskou národnosťou žijúce na Slovenku prekonávať jazykové a kultúrne bariéry.“
Simonka Dienesová a koordinátorka projektu PaedDr. Marcela Bundová
Niekto vidí slabšie, či je nevidiaci, ale my v tom máme jasno 🙂
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska každoročne organizuje v piatok 22. septembra 2023 celoslovenskú verejnú zbierku „Biela pastelka“. Získanými finančnými prostriedkami sa skvalitňuje podpora života ľudí so zrakovým postihnutím. Aj vďaka vašej pomoci môžeme zlepšiť život nevidiacich ľudí. Prispieť môžete našim dobrovoľníčkam, ktoré budú v priestoroch školy vykonávať dobrovoľnú zbierku.
Buďme láskaví a pomôžme nevidiacim, nech aj oni majú jasno.
Ďakujeme 🙂
🍀Naša škola sa aj v školskom roku 2023/2024 zapojila do environmentálnej kampane a výziev – „klímaTYzuj sa“ prostredníctvom Ewoboxu a Slovenskej agentúry životného prostredia v rámci témy Schladí klímu klimatizácia, ktoré budú opäť prebiehať celý rok. 🍀
👉Každý z nás má vo svojom okolí strom, ktorý mu prirástol k srdcu. Stromy sú naši nemí priatelia, ktorí nám poskytujú viac, ako im dávame my. Musíme ich chrániť.
👉1. Vyber si ľubovoľný strom vo svojom okolí.
👉2. Urči, aký je to druh.
👉3. Premysli si, ako sa o neho budeš starať (skrášlenie jeho okolia, vyzbieranie odpadu okolo stromu, odstránenie suchých vetiev, umiestnenie búdky pre vtáky...). 😎
👉4. Urob fotku a pošli ju na edupage p.uč. Podolinskej.
Ďakujeme. 🌳🌴🌲❤️
Powered by aSc EduPage