Novinky

Novinky

          • Čaro Vianoc v III.B

          • S prichádzajúcimi Vianocami sa triedy našej školy menia na zimné rozprávkové krajiny, ku ktorým neodmysliteľne patrí aj Mikuláš so svojím záprahom a darčekmi. Spoločne sa pozrieme do III.B na to, ako sa našim tretiakom podarilo svojimi šikovnými rukami, trpezlivosťou a fantáziou vytvoriť pekných vianočných sobov. Myslím, že bohatú nádielku od Mikuláša si určite zaslúžia. 

            Tr. uč. Mgr. Z. Mihóková

          • Do III. A  prišiel Mikuláš...

          • Všetky deti z III. A sa už tešili na Mikuláša. Preto na hodine pracovného vyučovania si jedného takého vyrobili z papiera. Práca im šla od ruky, veď posúďte sami. A Mikuláš k nim predsa len prišiel. Trošku menší ako obvykle, ale mal v rukách harmoniku a rozveselil ich peknými Mikulášskymi a vianočnými piesňami.

                J. Polomská

          • MIKULÁŠ U NÁS

          • Tento netradičný kalendárny rok poznačený vírusom COVID-19 akoby poznačil aj Mikuláša . Asi mu nebolo celkom jasné, kedy nájde detičky v škole, preto do školy nakukol v piatok, ale prišiel aj v pondelok .

            V piatok prišiel v podobe našej pomoci seniorom . Zapojili sme sa do celoslovenského projektu „Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok“ a aj vďaka našim zamestnancom, žiakom a ich rodičom sme ich vyzbierali 111! Všetkým, ktorí prispeli srdečne ďakujeme a veríme, že sa pri odovzdávaní krabíc cítili tak trochu ako Mikuláš . V piatok dorazil aj vianočný stromček z Mestských lesov a pri jeho ozdobovaní to len bola Mikulášska nálada...

            V pondelok ráno si Mikuláš počkal na všetkých zamestnancov a žiakov a nadelil im sladkosti, za čo patrí vďaka firme Veľkosklad Šesták z Galanty .

            Mikuláš sa v pondelok rozhodol potešiť aj tety kuchárky a priniesol im novú umývačku riadu, aby im uľahčil prácu . Ďakujeme firme Comforta Hygiene, s.r.o. z Martina. Perfektne načasované . A to nie je všetko! Dnes bol zverejnený Zoznam podporených žiadostí na zlepšenie vybavenia školských jedální v ZŠ a SŠ na rok 2020 a sme tam! Získali sme najvyššiu možnú sumu – 5 000 € na nový konvektomat

            No a na obede si počkal na detičky a rozdal im nie len Mikulášske balíčky, ale aj úžasne chutné, parádne jogurty Farmfoods, ktoré im darovalo OZ Farmfoods. Toto združenie nám poslalo aj omaľovánky, prospekty o ich firme... Veľká vďaka za to patrí Henriete Tomašcovej, ktorá na nás myslí aj keď my občas zabudneme ...

            VĎAKA MIKULÁŠ

          • Krúžky online? A prečo nie?

          • Vzdelávame sa prostredníctvom online výučby, prečo by sme sa teda nemohli touto cestou aj zabaviť? Aby žiakom počas dlhých chladných večerov nebolo doma smutno, stávajú sa na chvíľku hercami či spevákmi. Nazrite do zákulisia nášho divadelného spolkuspevokolu a posúďte, ako sa nám darí. J

            PaedDr. Marcela Bundová

          • Lesné živočíchy

          • Stromy a ostatné zelené rastliny sú síce najnápadnejšou zložkou lesa, avšak nie jedinou. So životom lesa sú totiž neodmysliteľne spojené aj živočíchy. Mnoho cicavcov, vtákov, ale aj hmyzu je bytostne spätých s prostredím lesa, ktorý je ich domovom. 

            Aj žiaci 5. ročníka vytvorili nádherné projekty o rôznych druhoch živočíchov žijúcich v lesnom ekosystéme. Všetci žiaci majú veľkú pochvalu.

            Mgr. V. Podolinská

          • Domčekový adventný kalendár

          • Máme tu Advent a tak ako všetky deti aj štvrtáci zo 4.B sa už nevedia dočkať príchodu Vianoc. Aby sme si ozvláštnili tento čas, vyrobili sme domčekový adventný kalendár. Po usilovnom vystrihovaní, skladaní a ozdobovaní domčekov sme do každého domčeka ukryli malý zrolovaný papierik s dobrým skutkom, ktorý štvrtáci postupne budú plniť. Tajní dobrí anjeli si predsa darčeky pod stromčekom musia zaslúžiť. J

            Vychovávateľka Marta Timárová

          • Práce žiakov 6.ročníka z predmetu biológia.

          • Žiaci 6.ročníka rozvíjajú prírodovednú gramotnosť aj doma, práce žiakov majú úzky súvis s prostredím, ktoré je okolo nás. Ich vedomosť o ektoparazitoch a ich spôsobe života, vedie žiakov k dodržiavaniu správnych hygienických návykov a čistoty okolo seba, aby sa týmto nežiaducim živočíchom v domácnosti vyvarovali.

            Mgr. F. Krausová

          • Nedeľná výzva - učitelia verzus žiaci

          • V nedeľu  učitelia  vyzvali žiakov našej školy na súboj. Úlohou bolo prekonať čo najviac kilometrov behom, alebo chôdzou, zaznamenať svoju aktivitu v aplikácii strava a urobiť fotky z miest, ktorými ste prechádzali. Ste už zvedaví  ako to dopadlo?  Po sčítaní všetkých  kilometrov  sme sa dopracovali k zaujímavým číslam. Spolu sme  v nedeľu 29.11. prekonali  199,07km! Navštívili sme Slovenský raj, Banský chodník, Hrušovské jazerá či park pri kaštieli v Betliari. Z radov žiakov  boli najaktívnejší:  Zuzka a Hanka Koreňové – 9,11km,  Edko Iglai – 10,01km, Kiara Tomiová – 10,61km, Alexandra Szabóová 11,17km. Učitelia TSV absolvovali virtuálny Pharaon marathon. Víťazmi súboja sa aj napriek snahe žiakov  stali učitelia. Pomer kilometrov  bol 112,57 : 86,50. Všetkým, ktorí sa zapojili ďakujeme a tešíme sa na ďalší virtuálny súboj.  
            Učitelia TSV Proschingerová, Dovala, Gyömbér

          • Všetkovedko

          • Veľký súboj medzi najmúdrejšími z najbystrejších zažili žiaci našej školy. Do súťaže sa mohli zapojiť žiaci 2., 3. a  4. ročníka. Otázky boli  zo všetkých oblastí, s ktorými sa žiaci doteraz stretli – prvouka, prírodoveda, vlastiveda, slovenský jazyk a literatúra, matematika, anglický jazyk, hudobná výchova, výtvarná výchova, informatická výchova, dopravná výchova. Súťaž sa žiakom veľmi páčila.
            Mgr. K. Lengyelová

          • Nových výziev sa nebojíme.. ide sa programovať...

          • Nadácia Pontis vyhlásila výzvu pre základné školy, ktorej cieľom je žiakom hravou, zaujímavou a interaktívnou formou  priblížiť svet digitálnych technológií a programovania prostredníctvom micro:bitov.  Do výzvy v mesiaci október sa zapojili pani učiteľky Kardošová a Liptáková, ktorým sa podarilo vytvoriť skvelú víziu, ako využiť micro:bity  nielen na hodinách informatiky, ale aj na všetkých ostatných predmetoch, pretože ich použitie je veľmi praktické a variabilné.

            Projekt bol koncom novembra schválený a tak škola onedlho dostane sady micro:bitov pre žiakov, ktorí sa môžu pri programovaní zapojiť do súťaží o skvelé ceny, ale v neposlednom rade si osvoja a zdokonalia digitálne zručnosti.

            Hor sa do programovania...

             

             

          • Prírodoveda v 3.C

          • Prúdenie teplého a studeného vzduchu si naši žiaci mohli vyskúšať aj doma. Vyrobili si hadíka, ktorý sa pôsobením teplého vzduchu, ktorý stúpa, točil. Nech sa páči, pozrite si ich práce. 

          • Výtvarníci

          • Učíme sa kresliť hlavu, portrét, detaily tváre. Vyrábame krásne jesenné dekorácie. Ilustrujeme obľúbené knihy a príbehy. Fotíme, maľujeme, tvoríme. Posielam na diaľku veľkú pochvalu kreatívnym a šikovným žiakom, ktorí na výtvarnú nezabúdajú ani doma a vždy ma potešia svojimi prácami. 🙂

            Mgr. Zuzana Harhovská

          • Angličtina nás baví!

          • Žiaci III. B triedy rozvíjajú svoju slovnú zásobu na hodinách anglického jazyka aj pomocou projektov. Tentokrát si precvičili slová zamerané na tému rodina a povolania. Žiaci sú veľmi šikovní a patrí im obrovská pochvala.

            Mgr. D. Balážová

          • Čajové popoludnie v 3.A

          • Vonku sa ochladilo, mráz štipe líčka, tak deťom z 3. A dobre padlo zohriať sa pri šálke teplého čaju. Ovocného, bylinkového, s cukrom, s medom, s citrónom či bez, každému podľa svojej chuti. A kým horúci čaj vychladol, vyrobili si z toaletných roliek šálky podľa vlastných návrhov....

            S. Ambrúžová

          • Okresné kolo Olympiády zo slovenského jazyka

          • 13. ročník  olympiády v materinskom jazyku sa vzhľadom na aktuálne protipandemické opatrenia konal netradične, a to z pohodlia domovov. Dňa 27.11.2020 sa o 9:00 rozbehla online súťaž na stránke  www.onlineolympiady.sk, pod kódom, ktorý obdržal každý zaregistrovaný účastník. Našu školu reprezentovala žiačka IX.B Frida Haberová a v časovom limite 30 minút  riešila 25 úloh v teste. Na komplexné vyhodnotenie si ešte chvíľu počkáme a tebe Frida, ďakujeme za tvoj čas, vedomosti, trpezlivosť a reprezentáciu školy.                                                                      

            Mgr. I.Ledvinská

          • Keď svetlo svieti

          • ... aspoň malá ukážka toho, na čom ôsmaci pracujú v rámci témy OPTIKA na fyzike počas dištančného vzdelávania ...

            RNDr. Jana Koreňová

          • Športová nedeľná výzva

          • CHALLENGE  ŽIACI verzus UČITELIA

            Porazia žiaci učiteľov, alebo učitelia žiakov???? Rozhodne sa  už túto nedeľu.

            Zapojiť sa do výzvy môže každý žiak, alebo učiteľ našej školy, ktorý  zaznamená  svoju pohybovú aktivitu v aplikácii strava pomocou mobilného telefónu počas nedele 29.11.2020. Pridať môžete aj pekné fotky z miest, ktorými budete prechádzať. Cieľom nedeľnej výzvy je absolvovať čo najviac kilometrov, ktoré sa v pondelok spočítajú zvlášť žiakom a učiteľom . Víťazom sa stane družstvo, ktoré bude mať v súčte viac kilometrov. Zapojiť sa môžu len  tí, ktorí   sú registrovaní v aplikácii strava a sú členmi klubu ZŠ pionierov 1. Učitelia TSV v nedeľu absolvujú svoj virtuálny PHARAON MARATHON.


             Ak ste sa ešte neregistrovali, ponúkame odkaz na postup pre registráciu (klik tu: STRAVA). V prípade nejasností stačí kontaktovať vyučujúcich TSV.  Prajeme ľahký krok a tešíme sa na súboj s Vami.  Učitelia TSV Proschingerová, Dovala, Gyӧmbér

          • Ako prebieha dištančné vzdelávanie na 2. stupni z pohľadu žiakov

          • Dnes je to presne mesiac, odkedy prebieha dištančné vzdelávanie na 2. stupni . Už sme sa pýtali učiteľov na tento spôsob výučby... Dnes sa dozviete, čo si o online hodinách myslia niektorí naši žiaci...

             

            "Na aktuálnom dištančnom vzdelávaní na našej škole sa mi páči, že na rozdiel od jarného obdobia si učivo ľahšie zapamätám vďaka výkladu učiteľov na online hodinách, a tak niekedy polovicu učiva ovládam aj bez učenia sa zo zošita a z učebnice. Je pekné, že niektorí učitelia venujú svoj čas po vyučovaní žiakom, ktorí učivo z hodiny nepochopili a vysvetlia im ho ešte raz na konzultačných hodinách. (Zuzana Zatrochová, IX.C)"

             

            "Dištančné vzdelávanie má okrem výhod aj plno nevýhod, veď učivo sa nedá cez kameru vysvetliť tak dobre ako v triede a veľa žiakov zneužíva to, že učitelia nevidia, či sedia pred počítačom a dávajú pozor. Veľkým plusom sú interaktívne testy a rôzne vymoženosti, aplikácie MSTeams-u, hlásenie sa, zdieľanie obrazovky a podobne. Doobeda máme menej vyučovacích hodín, preberáme len toľko učiva, koľko sa dokážeme naučiť do budúcej hodiny a máme väčší pokoj na učenie sa ako v škole. Hoci má táto výučba mnohé prednosti, dúfam, že čoskoro opäť nastúpime do školy. (Hana Koreňová, VII.A)"

             

            "Počas súčasnej výučby sa naučíme lepšie narábať s technológiami, ktoré sa nám v budúcnosti určite zídu. Môžeme byť v pokoji doma a pripravovať sa, a tak máme aj dostatok priestoru na vypracovanie domácich úloh. Zároveň môžeme viac času tráviť s rodinou a blízkymi. A oproti prvému lockdownu celé vyučovanie funguje oveľa lepšie! Čo dodať ...už sa teším na normálnu školu a stretnutie so všetkými spolužiakmi a učiteľmi. (Ema Matóová, VII.B)"

             

            "Počas online výučby mám pocit, že nám to veľmi neprospeje, lebo žiaci musia pozerať 3 hodiny denne do mobilu alebo počítača. Školské povinnosti zvládam, plním si úlohy a učím sa na písomky. Naši učitelia využívajú dobré metódy, dá sa rozoznať čo je čo, pochopiť učivo. Bol som dostatočne pripravený predtým, než začalo vyučovanie online. V systéme by som nezmenil nič, so všetkým som spokojný, páči sa mi, ale oveľa radšej by som bol v škole s učiteľmi a s kamošmi. (Sebastián Görgei, V.A)"

             

            "Osobne si myslím, že toto dištančné vzdelávanie prebieha viac-menej v poriadku. Aj keď naše vedomosti sú v porovnaní s tými, ktoré sme nadobudli v škole nedostatočné. Môže za to veľa technických problémov, ktoré mnohým žiakom bránia zúčastniť sa na online výučbe. Som rada, že niektorí učitelia nahrávajú hodiny, aby sme si ich mohli vypočuť aj neskôr. Doma sa mi učí dobre, no aj tak dúfam, že sa čoskoro uvidíme v škole. (Janka Jesenská, VIII.B)"

             

            "Škola mi veľmi chýba, celkovo kontakt so spolužiakmi, učiteľmi. V škole mi učenie išlo lepšie. Je to ťažké, niekedy sa strácam v tom, kedy a komu mám poslať úlohu. Oceňujem a ďakujem za snahu učiteľov. Teší ma, že za nezaslané domáce úlohy nedostaneme hneď päťku, ale učitelia najprv upozornia na chýbajúcu úlohu. Dúfam, že sa čoskoro stretneme. Veľké ďakujem  (Tomáš Lipták, V.C)"

             

             

          • Každá iná a predsa rovnako dôležitá

          • Pod týmto názvom sme sa so žiakmi našej školy v uplynulom týždni venovali našim ponožkám. Väčšinou si ich nikto nevšíma, ale predsa sú našou každodennou súčasťou. So žiakmi sme navrhovali rôzne ponožky, ktoré mali rovnaký pár, ale aj také, ktoré „nemajú páru“. Vypracovávali sme rôzne pracovné listy k tejto téme, či čítali s porozumením príbeh Petrove ponožky. Niektorí žiaci si dokonca vyskúšali aj zašívanie a prišívanie riadnych ponožiek a tak si vytvorili veselú stonožku. Posledný deň sme si všetci obuli „všakovaké“ ponožky a tak si vytvorili krásne farebné fotky. Posúďte sami!

             

            vychovávateľky ŠKD